Prvi utisak je najvažniji
Da Li Vam Je Zaista Potreban Web Sajt?
Ako razmišljate da li vam je potreban web sajt, odmah ćemo vam uštedeti vreme – potreban vam je. Što se nas tiče, možete odmah da prestanete sa čitanjem i da se bacite na izgradnju istog. Ako ništa drugo, vi ste sada na jednom web sajtu dok čitate ovaj tekst 🙂
A zašto vam je potreban web sajt – čime god se bavili?
Živimo u digitalnom dobu i dobar web sajt je markentiška osnova. Verovali ili ne, ljudi danas potroše u proseku 23,6 sati nedeljno na internetu – a istraživanja pokazuju da 30% ljudi uopšte neće razmotriti posao sa vama ukoliko nemate web stranicu! To znači da će trećina vaših potencijalnih mušterija odustati bez oklevanja. Jer kupci vas ne mogu naći ako niste tu. Za njih vi ne postojite. Jednostavno morate biti prisutni. Možete reći da se potrebe razlikuju od biznisa do biznisa, ali čak i čivava Paris Hilton ima svoj sajt. Mislite o tome. U redu je ako ste aktivni na društvenim mrežama, ali imati Facebook nalog ne pokazuje da se vašim biznisom bavite ozbiljno.
Brojke ne lažu
Možda vas čivava nije ubedila da vam je zaista potreban web sajt. I to je ok. Ali treba da znate da na Google-u dnevno bude ukucano 3.5 milijardi pojmova koji se pretražuju. To znači da baš u ovom trenutku postoji neko na mreži ko traži baš ono što vi imate da ponudite. A pogodite ko dobija posao? Ako nemate sajt – tako je, ne vi. S druge strane, većina klijenata očekuju da će pronaći određene informacije o nekoj kompaniji na mreži. Nemojte rizikovati svoj kredibilitet time što nećete biti prisutni. Opet, jedno je predstavljati biznis na društvenoj mreži, a sasvim drugo ga graditi na web sajtu.
Kad smo već kod kredibiliteta, čak 75% potrošača sudi o vašem biznisu na osnovu vaše web stranice. To znači da vam je potreban web sajt kako bi vam vaši klijenti verovali. Ako se još uvek razmišljate, velika je verovatnoća da još uvek živite u kamenom dobu. Ili da niste zainteresovani za pronalaženje novih klijenata. A nijedna od ovih stvari verovatno nije poruka koju želite da pošaljete.
Treba vam još neki razlog zašto vam je potreban web sajt?
Dovoljno? Ok.
Prvi utisak je najvažniji
Kažu da odelo ne čini čoveka, ali veoma dobro znate šta je najvažnije prilikom upoznavanja. Tako je, prvi utisak tj baš to odelo! Isto je i sa sajtom kada posetilac prvi put klikne i dođe do vas. Pazite – imate tačno 10 sekundi da ostavite (dobar) utisak na posetioce vašeg sajta. U to vreme ulazi i da kažete im šta je to što vi radite i od čega će oni imati koristi. Nakon ovog vremena (a verovatno i pre), oni će otići dalje. Još jedna stvar – ako vam je dizajn loš, web stranica vam baš i neće biti od pomoći. Super je to što se vaša trinaestogodišnja nećakinja u slobodno vreme zanima za dizajn ali vama je potreban profesionalac. Jer da se ne lažemo – dopustiti da vam član porodice napravi sajt (osim ako nije dizajner po struci) isto je kao da poverite majstoru da postavi temelje nebodera. Ako sajt ne gradite na pravoj osnovi – srušiće se.
Šta je ono što potencijalne kupce zanima?
Klijenti na vašem sajtu očekuju isto što i od vas – da na najlakši mogući način dođu do onoga što im je potrebno. Što je pre moguće. Zato bi trebalo bi da imate odgovore na njihova često postavljana pitanja. Koliko šta košta? Koje su sve usluge koje pružate? Koliko je vremenski potrebno da se sve odradi? Zapamtite – ljudi posećuju vaš sajt jer im je potrebno vaše znanje ili usluga. Ali pre svega, oni očekuju da (odmah, sad, odmah) saznaju odgovore na ova 3 (krucijalna) pitanja:
- Ko ste vi?
- Šta je to što radite ili nudite?
- Kako da vas kontaktiraju?
Živimo u takvom dobu u kome svi hoće sve servirano na tacni. Znači da vaš web sajt treba da odgovori na ova pitanja a da korisnik ne treba da uradi ništa više. Ni jedan jedini klik.
Ali ja imam Facebook i Instagram – zar to nije dovoljno?!
Ukoliko čitate ovaj tekst, velika je verovatnoća da svoj biznis shvatate ozbiljno ili hoćete da ga podignete na viši nivo. Bravo za vas! A onda se pojavi čuvena dilema – da li vam je dovoljna samo Facebook stranica? Opet ćemo vam uštedeti vreme – ne, nije!
Društvene mreže mogu pomoći vašem poslovanju da raste, ali nemojte se oslanjati na to da ih koristite kao jedini markentiški kanal. Zašto? Ono što je važno jeste da je web stranica markentiški i komunikacijski kanal koji pripada isključivo vama. Vi ga kontrolišete. Vi imate konačnu reč o tome koji će komentari biti prihvatljivi i koje ćete informacije o vašoj kompaniji predstaviti javnosti. Društvene mreže su u tuđim rukama i tamo neko drugi određuje pravila igre. Pored toga, algoritmi se konstantno menjaju. Ono što funkcioniše danas, ne mora da znači da će funkcionisati i sutra.
Uostalom, jedan od razloga zašto ste pokrenuli sopstveni posao jeste da ne morate da igrate po tuđim pravilima zar ne? Zašto biste onda pratili ono što vam diktiraju društvene mreže?! Na kraju krajeva, web sajtu za razliku od društvenih mreža možete dati lični pečat. Možete odabrati logotip, boju, fontove i sl. koji će na najbolji mogući način predstaviti vas i vaš rad ili kompaniju.
Trendovi se takođe menjaju. Ako su vaši klijenti danas na Facebook-u, sutra će biti na Instagramu a već sledećeg meseca možda na nekoj potpuno novoj društvenoj mreži. Gde god da pređu to nije vaš problem. Vi ste sa svojim sajtom usidreni na jednom mestu. I koju god platformu preferirali, ljudi vas na tom istom mestu, dostupnom svima, uvek mogu pronaći.
Zašto onda još uvek nemate svoj web sajt?!
Najčešći izgovor za nedostatak web sajta je: Moj posao je mali i nemam budžet. Ali vidite, vaš sajt je vaš markentiški resurs broj 1! Izjaviti da nemate novac za to je kao da kažete da nemate licencu za rad a bavite se time – pre ili kasnije ćete imati problema. Svakako, dobra vest je da je sajtova sve više, pa samim tim i cene padaju. Nabavite web lokaciju, ne mora da bude ništa fensi – ali mora da postoji!
Još jedno često pitanje koje se provlači jeste koje su najbolje web sajt platforme za početnike? Opet, 99% ljudi će vam reći te čarobne reči: WordPress. Da, znamo da nismo otkrili toplu vodu, ali ovo je platmofrma koja je izuzetno prilagodljiva i jednostavna za upotrebu. Pored toga, mnogi dodaci su besplatni što znači da možete kreirati sajt koji želite brže i po nižoj ceni nego kada bi se isti sajt radio ručnim kodiranjem od nule.
Da zaključimo: cena sajta je mnogostruko manja od one koju ćete platiti ukoliko ga ne posedujete. A istraživanja su pokazala da 56% malih preduzeća ima svoj web sajt. To znači da 56% preduzeća trenutno radi bolje od vašeg! Zar zaista to želite? Ako krenete odmah, imate šansu da pobedite 44% njih! Sve što treba jeste da prestanete da se pitate da li vam je zaista potreban web sajt i krenete u izradu istog 🙂 Srećno!